tur!

Blev stoppad av polisen på väg till lnkp.... Körde liite för fort, sådär i 140 km... En bil med två ganska så snygga killar körde om mig två ggr, ja undra va de höll på med.. De saktade ner och jag körde om dem igen.. Då satte de ut en lampa på taket som blinka blått.. JAHAPP! Skit nervös, saktade ner och körde in vid sidan. DÄR ryker körkortet och en fet böter tänkte jag... Jag steg ut ur bilen och sa: Ja där gick det lite fort.....
Polisen: Ja så du är medveten om det iaf.. Vet du om hur farligt det är att prata i telefon samtidigt när du kör så snabbt?
Jag: mmmm.. (jag tyckte ju jag hade full kontroll)
Polisen: Vet du om hur snabbt du körde egentligen, när vi körde om låg du i 140.
Jag: mmmm... Lite dumt kanske...
Polisen: Vet du att ditt körkort kan ryka nu och att bötern för fortkörning ligger på minst 1500 och du körde 30 km för fort? + att du pratade i mobiltelefon.. Så, vad tycker du vi ska göra??
Jag: hmm, ja det är du som bestämmer.
Polisen: Ja jag tycker du kan ha roligare för dem pengarna! Men nu har du lärt dig att poliser kan åka runt i vanliga cevil bilar...


VILKEN TUR jag hade där asså! Om det hade varit ngn annan polis hade ja ju åkt dit direkt. Undra varför jag slapp böter egentligen, de känade ju ingetting på de?! Slapp till och med blåsa..

Då när poliserna steg ut ur bilen så såg jag att den ena killen som då kom fram och pratade hade ett litet leende på läpparna. Han var bara några år äldre och såg riktigt bra ut!! Han kollade ju på mitt körkort, kan ju allt hoppas på att han kom igåg namnet o söker upp mig;) HAHAHA!!!

Inte en millimeter över hastigheten kom jag till slut fram i lnkp. Träffade upp Danne och Mikaela för att äta en god thai lunch inne i stan. Nu har jag kommit in från en härlig kvällspromenad runt ån, så härligt väder och hått luktade det:) Nu ska ja sätta mig och skriva lite på mitt arbete..




Kommentarer
Postat av: Paulina

De kunde säkert inte bevisa att du körde så fort och då e det inte så smart av dom att ge dig böter heller.

2010-04-03 @ 12:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0