finaste classica

USCH.

Gör en lång komplicerad historia kort..
Igår när ja skulle hälsa på min älskade classica så upptäckte jag att hon hade en stor sårskada på sitt bakben..IGEN.. Fick panik körde hem för att hämta pappa, ringde veterinären, som självklart var upptagen.. Ingen var i stallet eftersom de var tävlingar på jägersro... Tillslut fick vi tag på dem och de sa att classica måste genast iväg till helsingborgs djursjukhus.. allt var grönt eftersom de sa att de kunde köra upp henne och vi skulle ringa dagen därpå (idag) för att fråga hur de är med henne.. Imorse ringde jag och de hade inte fått in ngn classica:( PANIK ringde tillbaka till stallet och allt hade blivit ett missförstånd. Hon stod kvar i stallet och med ett stort svullet ben.. Va jag vad ledsen.. fick panik, trodde nästan att de va de sista timmarna jag hade tillsammans me min bästis classica..tänkte att de här kommer gå på hur mkt pengar som helst.. Iaf..så kom Eva ner och hjälpte mig att få henne till helsingborg.. försäkrad som hon inte är. Såret är ca 10 cm brett och 20-30 cm långt. typiskt att sånthär ska hända. veterinären tänkte söva henne för en operation. men då hade chansen varit stor för den fölungen hon har i magen inte skulle kunna klara sig.. och att min stackars classica som stog där me bedövning kanske inte heller hade orkat att vakna upp. och då hade fölet vid sidan stått där utan mamma..  men de hela gick bra och nu är hon hemma efter en låååånglååång dag, lindad från topp till tå. Har aldrig varit så rädd/ledsen i mitt liv.. va en varelse kan betyda mkt för en.. men min lille classica lever och kommer bli bra. de betyder mest<3


Kommentarer
Postat av: emma r

Usch! Fy stackare! Först Nanna och sen Classica. Tur att det löste sig till slut! Vet inte vad jag hade gjort om jag hade förlorat en till pålle :(

2008-07-24 @ 15:14:08
URL: http://reharabians.zoomin.se
Postat av: Isabel

Kanske dags att försäkra hästarna nu???

2010-03-28 @ 18:41:25
URL: http://lotusblomman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0